2020-21 Aktion Schulspeisung geht weiter

Aktion Schulspeisung geht auch in 2020/2021 weiter und sucht Unterstützung.

Wir haben nach den Hinweisen der Ärzte bereits 2017 die Aktion „Reis“ in „Schulspeisung “ geändert und um Hirse und Bohnen erweitert. Hier geht es vor allem um die Erweiterung des Speiseplans um eisenhaltige Lebensmittel zur Minderung von Anämien. Leider sind sowohl Hirse als auch Bohnen teurer als Reis. Bitte unterstützt uns und die Aktion „Schulspeisung“ auch weiterhin. Vielen Dank im Vorfeld.

Wer die Aktion unterstützen möchte, überweist bitte an unser
Bankkonto: Gesundheit und Bildung Gambia
unter dem Stichwort : Schulspeisung

Spendenquittung werden umgehend ausgestellt. Die notwendige Adresse bitte per PN auf Facebook oder per Email: info@gambia-verein.org
………………………………………………………….
The school lunch campaign continues in 2020/2021 and is looking for support.

After receiving advise from our doctors we changed the campaign „rice“ into the campaign „school meals“  in 2017 already and added millet and beans. Here the extension of the menu with iron containing groceries to reduce anemia was most important.
Unfortunately millet as well as beans are more expensive than rice. Please support us and the campaign „school meals“ in the future as well. Thanks a lot already.

If you want to support the campaign financially, please transfer to our bank account: Gesundheit und Bildung Gambia
Using the keyword: school meals

Donation receipts will be issued immediately. Please send the necessary address by personal message on Facebook or by email: info@gambia-verein.org.